tirsdag 3. mars 2009

Flekken hos vetrinæren

Var nettopp med Flekken hos dyrlegen, pga merkverdig oppførsel de siste 2 dagene. Ringte først, og fikk beskjed om å komme med han. Og han ble igjen, han skulle ligge til observasjon. Først skulle han få noe sovende, så skulle han sette i kateter ( slik at han får sett på urinen; blod, bakterier, uvanligheter). Mistanken er urinveisinfeksjon.
Han skulle også visstnok få væske intravinøst.

Ellers også ett stressyndrom (?!) som kan komme av engstelighet.. At han ikke føler seg like trygg nå som før , av forskjellige endringer.
Alternativ 1; Kan han føle seg engstelig pga av Lotus?
Alternativ 2; nettopp flyttet kattesanda ut fra huset, er dette en grunn?

Symptomene jeg har sett:
- Røyter fryktelig mye plutselig.
- Har ikke spist på 2 dager, noe som er uvanlig til Flekken å være.
- Tissa inne.
- Urenslig, vasker seg ikke.

Dere synes kanskje jeg høres overbeskyttende ut?
Dyrlegen mente det var bra jeg kom, siden han mest sannsynlig opplevde smerte.
De skulle nå ringe meg i morgen, og da får jeg forhåpentligvis hente han hjem... :-)

Ingen kommentarer: