fredag 2. januar 2009

DIKT

HUNDENS 10 BUD!
1. Mitt liv varer kun noen få år. Tenk deg om før du tar meg til deg.
2. Gi meg tid til at forstå, hva det er du forlanger av meg.
3. Gør meg tillitsfull - du er hele mitt LIV.
4. Vær ikke sint på meg lenge og sperr meg ikke inne som straff.
5. Du har ditt arbeid,dine ting å holde på med, dine venner. Jeg har KUN deg.
6. Snakk med meg - selv om jeg ikke forstår dine ord, så forstår jeg når din stemme gleder meg.
7.Husk at jeg ALDRI glemmer, hvordan du er mot meg.
8. Slå meg ikke -Mine tenner kan lett knuse din hånd, men jeg bruker ikke min makt slik.
9. Ta deg av meg,når jeg blir gammel eller syk- jeg vil alltid være der for deg.
10. Enhver adskillelse fra deg betyr sorg for meg. Alt blir lettere, fordi jeg har deg. Jeg elsker deg.

Ingen kommentarer: